بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 28 فروردین 1402 در ساعت 20 : 1 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

روش خشک کردن سیب با دستگاه میوه خشک کن به درد تمام افراد می‌خورد؛ مخصوصا آن‌هایی که در شهرهای سرد و کم‌نور زندگی می‌کنند! در گذشته بیشتر افراد از نور خورشید برای خشک کردن میوه‌ها استفاده می‌کردند.

 یکی از دوستان شمالی من همیشه از نبود نور کافی برای این کار گله می‌کرد تا این که من به او دستگاه خشک کن را معرفی کردم؛ با استفاده از این وسیله در هر زمان و مکانی می‌توانید میوه موردعلاقه‌تان را خشک کنید.

البته این کار نیاز به رعایت اصول و مراحل خاص خودش را دارد؛ در این مقاله ما نکات و روش خشک کردن سیب با دستگاه خشک کن را به طور کامل به شما آموزش می‌دهیم.

آموزش خشک کردن سیب با دستگاه خشک کن

سیب یکی از بهترین و خوشمزه‌ترین انواع میوه‌ها برای خشک کردن است. البته روش‌های مختلفی برای این کار وجود دارد که دستگاه خشک کن یکی از آسان‌ترین و بی‌دردسرترین این روش‌هاست. قطعا استفاده از این دستگاه نیز مراحل خاص خودش را دارد که در بخش زیر به طور مفصل با آن‌ها آشنا می‌شوید.

1.     شستشوی سیب و ضدعفونی‌کردن آن‌ها

اولین مرحله برای طرز تهیه سیب خشک با دستگاه خشک کن، شستن و ضدعفونی کردن سیب‌هاست؛ برای این کار ابتدا سیب‌های سالم را انتخاب کرده و با آب و محلول‌های ضدعفونی کننده آن‌ها را بشویید.

حتما می‌دانید که پوست سیب به دلیل داشتن فیبر خواص زیادی دارد؛ اما برای خشک کردن بهتر است پوست آن‌ها را نیز جدا کنید؛ زیرا در این صورت بهتر خشک می‌شوند.

2.     برش دان سیب‌ها

پس از شستشو و ضدعفونی کردن سیب‌ها، نوبت به برش دادن آن‌ها می‌رسد؛ در این مرحله سیب‌ها را به شکل دلخواه خود (حلقه‌ای یا تکه‌های نازک) برش دهید.

البته برای این کار می‌توانید از دستگاه اسلایسر نیز استفاده کنید؛ اما در صورت عدم دسترسی با دست سیب‌ها را برش دهید؛ فقط حواستان باشد این کار را با دقت و با اندازه‌های یکسان انجام دهید تا سیب‌ها هم‌زمان و به صورت یکنواخت خشک شوند.

3.     جدا کردن هسته سیب

در این مرحله می‌توانید در صورت تمایل هسته سیب‌ها را نیز جدا کنید؛ وسیله مخصوصی به نام هسته‌گیر سیب نیز وجود دارد؛ اما در صورت عدم دسترسی با چاقو یا دست این کار را انجام دهید.

4.     جلوگیری از تغییر رنگ و سیاهی سیب

حتما می‌دانید برخی از میوه‌ها مثل سیب و موز، به دلیل داشتن آهن و پتاسیم پس از برش و در حال خشک شدن، سیاه می‌شوند؛ به همین دلیل برای جلوگیری از این اتفاق می‌توانید از دو روش زیر استفاده کنید:

  1. در قدم اول می‌توانید از روش خانگی و با استفاده از آب، آبلیمو و شکر یک ترکیب جادویی درست کنید. حال سیب‌ها را به مدت 5 دقیقه در آن قرار داده و خیال خود را از بابت سیاهی آن‌ها راحت کند. البته می‌توانید در این ترکیب به جای شکر، از آب آناناس نیز استفاده کنید.
  2. خیلی از افراد نیز به جای این ترکیب ترجیح می‌دهند از افزودنی‌های مجاز صنعتی استفاده کنند.

علاوه بر این در صورت تمایل می‌توانید ادویه‌های مختلفی مثل دارچین، زنجبیل، فلفل شیرین و... را نیز قبل از خشک کردن به سیب‌ها اضافه کنید؛ با این کار طعم فوق‌العاده‌ای به سیب‌ها می‌دهید.

حتما مطالعه کنید: علت تغییر رنگ و سیاه شدن میوه خشک

 

5.     قرار دادن سیب‌ها در سینی دستگاه میوه خشک کن

بعد از خشک شدن سیب‌ها، آن‌ها را با دقت و حوصله زیاد در سینی مخصوص دستگاه خشک کن قرار دهید؛ البته حواستان باشد فاصله بین آن‌ها تقریبا هم‌اندازه باشد؛ زیرا میزان حرارت و گرمایی که در بین اسلایس‌ها رد و بدل می‌شود، تاثیر زیادی روی خشک شدن آن‌ها دارد.

6.     روشن کردن دستگاه و انتظار برای خشک شدن

بعد از چیدن سیب‌ها روی سینی، نوبت به آخرین مرحله از خشک کردن سیب با دستگاه خشک کن می‌رسد؛ برای این کار فقط کافی است دستگاه را روشن کرده و آن را روی درجه حرارت موردنظرتان قرار دهید.

مدت زمان خشک شدن سیب‌ها به نوع دستگاهتان بستگی داشته و بین 4 تا 12 ساعت متغیر است. علاوه بر این موارد حواستان باشد از حرارت زیاد برای خشک کردن استفاده نکنید؛ زیرا این کار باعث نابودی مواد مغذی و در برخی موارد سوختن میوه‌ها می‌شود.

پس از خشک شدن نیز بهتر است نتیجه کار را تست کنید؛ در صورتی که پس از گاز زدن نصف سیب رطوبتی حس نکردید، کار شما به پایان رسیده است؛ اما در صورت وجود رطوبت توصیه می‌کنم آن‌ها را برای مدت بیشتری در دستگاه خشک کن قرار دهید.

حال که با نحوه خشک کردن سیب با دستگاه خشک کن آشنا شدید، باید بدانید در صورت ایجاد شرایط مناسب، سیب خشک تا مدت‌های طولانی کاملا سالم باقی می‌مانند. برای این کار بهتر است در ابتدا از خشکی کامل میوه‌ها برای جلوگیری از ایجاد کپک مطمئن شده و سپس میوه‌ها را در ظرف‌های در بسته و یا کیسه‌های زیپ‌دار نگه‌داری کنید.

تا این جا شما با طرز تهیه سیب خشک با دستگاه خشک کن آشنا شدید، احتمالا این سوال برایتان پیش آمده که: «اصلا چرا باید از این نوع دستگاه‌ها استفاده کنم؟» در بخش زیر پاسخ این سوال را دریافت می‌کنید.

چرا باید از دستگاه‌های میوه خشک‌کن استفاده کنیم؟

یکی از مهم‌ترین مزایای این نوع دستگاه‌ها، قابلیت تنظیم دمای آن‌هاست؛ شما با این کار می‌توانید دمای دستگاه را تنظیم کرده و دیگر نگران سوختن میوه‌ها نباشید. میزان حرارت مناسب، حتی باعث جلوگیری از نابودی ویتامین‌ها و مواد مغذی موجود در میوه‌ها نیز می‌شود.

علاوه بر این سینی‌های موجود در این دستگاه کار شما را راحت کرده و به شما این امکان را می‌دهند تا فرایند خشک شدن سیب‌ها را از بیرون مشاهده کنید. البته باید بدانید تمام این امکانات و ویژگی‌ها تنها در صورت انتخاب یک دستگاه باکیفیت اتفاق می‌افتند!

شرکت آراد ماشین با سال‌ها تجربه در زمینه ساخت انواع دستگاه میوه خشک کن خانگی، صنعتی و... آماده کمک رسانی به شماست؛ شما با استفاده از دستگاه‌های این شرکت از مزایای فوق‌‌العاده‌ای مثل یک سال گارانتی، ده سال خدمات، پشتیبانی 24 ساعته، نصب رایگان و... برخوردار می‌شوید.

با استفاده از خدمات و دستگاه‌های این شرکت دیگر نیازی به نگرانی از بابت طعم میوه‌ها نیز وجود ندارد؛ زیرا متخصصان و مهندسان در حین ساخت به این مورد نیز توجه کرده و با ایجاد لوله، فن و... دودهای حاصله را خارج می‌کنند.

علاوه بر این موارد شما می‌توانید انواع مدل‌های دستگاه‌های میوه خشک کن (برقی، گازی، صنعتی، خانگی و...) را متناسب با نیاز خود از ما تهیه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر از طریق دکمه زیر با ما در ارتباط بوده و مشاوره‌های تخصص و رایگان را نیز از طرف کارشناسانمان دریافت کنید.

سخن پایانی در مورد روش خشک کردن سیب با دستگاه خشک کن

در این مقاله شما با نحوه خشک کردن سیب با دستگاه خشک کن آشنا شدید. البته باید بدانید روش‌های مختلف دیگری مثل فر، ماکروویو، نور خورشید و... نیز برای این کار وجود دارند؛ اما دستگاه میوه خشک کن بهترین و بی‌دردسرترین انواع آن است.

آیا تابه‌حال خودتان میوه‌های موردعلاقه‌تان را خشک کرده‌اید؟ با چه مشکلاتی در این زمینه روبه‌رو شده‌اید؟ در بخش زیر تمام تجربیات و پیشنهاداتتان را با ما و دیگر کاربران در میان گذاشته و در صورت داشتن سوال نیز پاسخ خود را در سریع‌ترین زمان ممکن دریافت کنید. این مقاله کاربردی را نیز برای تمام علاقه‌مندان میوه‌های خشک نیز بفرستید.

 
10 / 10
از 1 کاربر
عنوان نظر :
نام شما :
شماره تماس :