بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 21 دی 1401 در ساعت 19 : 8 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

برای آشنایی با انواع بسته بندی عسل و دستگاه های مربوط به آن بهترین راه مشاوره با مشاورین متخصص و با تجربه است که در ادامه این مقاله می‌خواهیم به خلاصه‌ای از این موضوعات بپردازیم.

ابتدا اشاره‌ای به انواع بسته بندی موجود در بازار برای عسل خواهیم پرداخت و سپس به تفصیل در مورد تک تک دستگاه ها برای تولید انواع مرسوم بسته بندی عسل می پردازیم.

انواع بسته بندی عسل

بسته بندی عسل از دیرباز در انواع و اقسام مختلفی انجام می شده است ولی امروز با رشد و توسعه تکنولوژی روشهای بسته بندی بهداشتی تر و جدیدتر جای خود را در بازار باز کرده است. بسته بندی های بروز عسل معمولاً در سه نوع به بازار عرضه می شوند که مهمترین آنها بسته بندی عسل در پت و یا ظروف شیشه جار است؛ یا بسته بندی عسل در شکل های تک نفره به صورت ۱۰ گرمی تا ۲۰ گرمی و یا بسته بندی ۱۰ تا ۱۵ گرم به شکل ساشه. 

بسته بندی عسل در ظروف جار (دستگاه پرکن و دربند)

بسته بندی عسل در ظروف جار یکی از متداول ترین و پر رونق ترین نوع بسته بندی عسل است چرا که مصرف عسل به شکل برای استفاده در خانه و برای خانواده با هزینه کم بسته بندی و روش استفاده متناسب و مناسب جایگاه خاص خود را پیدا کرده است.

برای بسته بندی عسل در ظروف جار نیاز به دستگاه پرکن و دربند داریم که عسل گرم شده را در ظروف به اندازه گرماژ مورد نظر ریخته و سپس درب جار را روی ظرف گذاشته و ببندد. بنا به تناژ و تیراژ مورد نظر، معمولاً در تولید با تیراژ بالا از دستگاه لیبل زن برای چسباندن لیبل های محصول روی ظروف شیشه ای و یا پد استفاده می‌شود اما برای خطوط تولید با تیراژ کم معمولاً این کار به شکل دستی انجام میشود.  

بسته بندی عسل در ظروف تک نفره(دستگاه پرکن و سیل)

بسته بندی عسل در ظروف تک نفره که به عسل هتلی معروف است مصرف زیادی داشته و سود فراوانی به همراه دارد. دستگاه مورد نظر برای تولید عسل تک نفره دستگاه فیلر سیلر است که می‌تواند به صورت تمام اتوماتیک تمامی مراحل پر کردن و پلمپ کردن ظروف یکبار مصرف را انجام داده و با سرعت قابل قبول سودآوری بسیار مناسبی را به همراه داشته باشد.

این دستگاه می‌تواند ظروف را یک به یک به صورت اتوماتیک برداشته، عسل را در آن پر کرده و سپس فویل آلومینیوم را برداشته و روی ظرف میگذارد و در مرحله بعد اقدام به سیل کردن و خارج کردن ظرف بسته بندی شده از دستگاه می نماید. 

بسته بندی ساشه عسل(دستگاه بسته بندی ساشه)

دستگاه بسته بندی ساشه عسل یکی از آینده دار ترین و به روز ترین نوع بسته بندی عسل را ارائه می دهد. مصرف روز افزون عسل تک نفره به شکل ساشه و همینطور کوچک و کم جا بودن دستگاه ساشه و تیراژ بالای تولیدی آن باعث شده است بسیاری از تولید کنندگان به سمت تولید عسل تک نفره به شکل ساشه روی آورده و بازار را به این سمت سوق دهند.

استفاده از ساشه عسل در هتل ها رستوران ها و کافی شاپ ها روز به روز رو به افزایش است و هزینه بسیار پایین تولید ساشه و زیبایی طراحی آن و همین طور استفاده ساده از ساشه آینده بسیار درخشانی را برای این نوع بسته بندی فراهم کرده است. 

حتما مطالعه کنید: بسته بندی اتمسفر اصلاح شده 

 

وضعیت بازار فروش انواع بسته بندی عسل

عسل محصولی است که فاسد نشدنی و با طول عمر بالا است و در نتیجه وضعیت بازار فروش انواع بسته بندی عسل بسیار با ثبات بوده و می توان تولیدات را در فصول برداشت عسل انجام داده و محصولات را برای مدت طولانی نگهداری کرده و روانه بازار نمود.

مصرف هر روزه عسل در خانه ها و همینطور رستوران‌ها فروش عسل در بسته بندی جار را تضمین می کند. مصرف روزانه عسل تک نفره بسته بندی شده در ظروف یکبار مصرف در هتل ها عنوان قسمتی از صبحانه تضمین کننده فروش این نوع بسته بندی در بازار است. هزینه پایین بسته بندی ساشه و زیبایی و سادگی استفاده از آن در محیط هایی مانند و رستورانها و کافی شاپ ها نشان دهنده آینده درخشان این نوع بسته بندی در بازار عسل می باشد.

 

10 / 10
از 1 کاربر
عنوان نظر :
نام شما :
شماره تماس :