بازگشت به لیست مقالات » | پنجشنبه 9 تير 1401 در ساعت 15 : 36 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

با بررسی میزان کالری میوه خشک می توان مقدار مشخصی از این محصول را در رژیم غذایی خود قرار داد. در این مقاله کالری محصولاتی مانند انجیرخشک، توت خشک، آلوخشک، سیب خشک، کشمش خشک، موز خشک و ... خواهد شد.  

وجود مواد مغذی و مفید در میوه های خشک، سبب شده تا مصرف آن در این روزها افزایش یافته است و تولید میوه خشک با استقبال زیادی همراه شود. در این مقاله قصد داریم شما را با میزان کالری میوه های خشک آشنا کنیم و به توضیح اهمیت استفاده و مواد مقوی که در آن نهفته است، بپردازیم، پس تا پایان مقاله همراه ما باشید.      

میوه خشک

خشک کردن میوه از زمان های گذشته تا به امروز در بین مردم رایج بوده است و برای استفاده طولانی مدت از انواع میوه ها از این روش استفاده می کردند. امروزه روش خشک کردن به شکل پیشرفته تری تغییر کرده است و با سرعت زیادی، حجم بالایی از انواع میوه ها توسط دستگاه میوه خشک کن خشک می شوند.

میوه خشک یکی از خوراکی های خوشمزه و مقوی است که امروزه استفاده از آن برای تمامی افراد ( کودکان، خانم ها باردار، میانسال، جوانان و...) پیشنهاد می شود و به عنوان میان وعده مورد استفاده قرار می گیرد. این محصول سرشار از مواد معدنی گوناگون و ویتامین های مفیدی است که به حفظ سلامتی و بهبود کیفیت زندگی کمک بسیاری می کند.   کالری میوه های خشک امروزه به دلیل افزایش آگاهی مردم و توجه ویژه به سلامتی و تناسب اندام، افراد اهمیت زیادی به میزان کالری محصولات غذایی خود از جمله میوه خشک دارند. از این رو میوه های خشک به دلیل تنوعی که دارند از میزان کالری متفاوتی برخوردار هستند که با توجه به هر کدام می توان مقدار مصرف آن ها را کنترل و به تناسب اندام و سلامتی توجه کرد.

در ادامه به توضیح میزان کالری تعدادی از میوه های خشک شده می پردازیم:  

کالری آلو خشک

آلو خشک یکی از میوه های خشک پرطرفداری است که در هر 10 گرم آن 22 کالری یافت می شود و مصرف آن به کاهش وزن و لاغری کمک زیادی می کند.    

 

کالری آلو خشک

 

کالری هلو خشک

هلو خشک با وجود طعم خوشمزه ای که دارد، باعث تقویت سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از سرطان می شود. این میوه خشک در هر 10 گرم، 22 کالری دارد و خوراکی مقوی برای مصرف روزانه محسوب می شود.  

کالری زردآلو خشک

هر 10 گرم زردآلو 22 کالری شامل می شود که با مصرف آن انرژی زیادی وارد بدن می باشد.  

 

با فواید شگفت انگیز زردآلو خشک آشنا شوید >> خواص زدآلو خشک

 

کالری گلابی خشک

خشک در ترکیبات گلابی خشک، مواد معدنی فیبر به فراوانی یافت می شود و در هر 10 گرم این میوه، 24 کالری وجود دارد و به عملکرد دستگاه گوارش بدن کمک زیادی می کند.  

 

کالری گلابی خشک

 

کالری موز خشک

موز خشک با اینکه طرفداران زیادی دارد اما باید در مصرف آن دقت کرد چرا در هر 10 گرم این میوه، 53 کالری وجود دارد و باعث اضافه وزن و چاقی می شود.  

کالری کیوی خشک

کیوی یکی از میوه های خشک و خوشمزه ایست که در هر 100 گرم آن، میزان 55 کالری یافت می شود.  

کالری سیب خشک

مصرف سیب خشک از بروز سرطان، بیماری های قلبی و... جلوگیری  می کند و با مصرف 10 گرم آن، میزان 22 کالری وارد بدن می شود.  

به طور کلی با دانستن میزان کالری میوه خشک می توان یک رژیم غذایی سالم را در برنامه روزانه خود قرار داد و برای بهبود و بالا بردن کیفیت برنامه غذایی اقدام نمود.

10 / 10
از 1 کاربر
عنوان نظر :
نام شما :
شماره تماس :