بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 17 اسفند 1400 در ساعت 14 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

 امروزه به دلیل پیشرفت تکنولوژی و صنعتی شدن زندگی ها، بسته بندی محصولات مختلف صنایع غذایی و دیگر صنایع شکل و رویه جدید و مدرنی به خود گرفته است که ما در این مقاله قصد داریم شما را با انوع دستگاه بسته بندی تک نفره آشنا کنیم و به توضیح تکنولوژی مدرن بسته بندی های تک نفره بپردازیم، پس تا پایان مقاله همراه ما باشید.

 

بسته بندی تک نفره چیست؟

براساس نیاز جامعه و زندگی مدرن امروز، تولید محصولات تک نفره در حال افزایش است.

بسته بندی تک نفره محصولات غذایی مختلف تک نفره ای است که توسط دستگاه های مخصوص بسته بندی می شوند.

انواع محصولاتی از قبیل: عسل، سالاد، ترشی، سس، نمک، فلفل و... توسط دستگاه های ساشه، سیل و پیلوپک بسته بندی می شوند و در مکان هایی از قبیل: هتل ها، رستوران ها، کیترینگ ها، فست فودی ها، مهمان سراها، مسافرخانه ها و... مورد استفاده قرار می گیرند.

در ادامه بیشتر با دستگاه های بسته بندی تک نفره آشنا خواهیم شد.

 

انواع دستگاه بسته بندی تک نفره

از انواع دستگاه بسته بندی محصولات تک نفره می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

دستگاه بسته بندی ساشه

دستگاه ساشه براساس بسته بندی محصول به سه دسته گرانولی، پودری و مایع و از نظر دوخت به سه مدل: سه طرف دوخت، چهارطرف دوخت و مدادی دسته بندی می شوند که لفاف بسته بندی معمولا از نوع مایع به صورت سلفونی است:

  • ساشه پودری: مخصوص بسته بندی محصولاتی از قبیل: فلفل، کافی میکس، کاکائو، آویشن، مواد دارویی و.... می باشد
  • ساشه گرانولی: برای بسته بندی محصولاتی از قبیل: شکر، نمک، مواد دارویی و....استفاده می شود
  • ساشه مایع: آبلیمو، عسل، سس، روغن زیتون و... از جمله محصولاتی است که توسط دستگاه ساشه مایع بسته بندی می شوند

 

دستگاه بسته بندی سیل

با توجه به نوع بسته بندی دستگاه سیل به طور کلی به دو دسته حرارتی و القایی تقسیم بندی می شود که انواع محصولات را در ظروف یکبار مصرف و در اشکال چهارگوش و گرد و... بسته بندی می کند.

دستگاه بسته بندی سیل حرارتی در مدل های رومیزی، خطی و روتاری با تعداد قالب های گوناگون ساخته می شود و به وسیله المنت برقی تولید گرما می کند.

قیمت دستگاه سیل وکیوم رومیزی با توجه به نوع دستگاه(دستی، نیمه اتومات، اتومات و فول اتومات)، تعداد قالب ها، جنس بدنه و ... مشخص می شود. 

دستگاه سیل القایی در سه مدل دستی، اتومات و نیمه اتومات ساخته می شود و از طریق امواج القایی برای گرم کردن استفاده می شود.

برای خرید دستگاه سیل وکیوم در مدل های مختلف با کارشناسان آراد ماشین تماس بگیرید تا دستگاه متناسب با شکل ظرف و ظرفیت تولیدتان به شما معرفی گردد. 

 

 

دستگاه بسته بندی پیلوپک

دستگاه پیلوپک براساس عملکرد به دو دسته مکانیکی و PLC دار تقسیم می شود و محصولات مختلفی از قبیل: حلوا شکری، قند حبه، انواع شکلات و...بسته بندی می کند.

 

دستگاه بسته بندی عسل تک نفره      

عسل یکی از پر خواص ترین محصولات غذایی است که خاصیت رس بستن را دارد، از این رو انتخاب دستگاه برای بسته بندی عسل از اهمیت بالایی برخوردار است.

بسته بندی عسل تک نفره با دستگاه های سیل (به صورت ظروف) و ساشه مایع ( به صورت سلفونی) انجام می گیرد.

دستگاه ساشه مایع، عسل را داخل مخزنی از جنس استیل قرار می دهد که از هر گونه خاصیت تغییر دهندگی، مزه، بو و رنگ محصول جلوگیری می کند.

اگر بسته بندی عسل توسط دستگاه سیل انجام گیرد، پس از قرارگیری عسل داخل مخزن و نرم شدن، ظرف هایی که توسط نوار نقاله به جلو آمده، پر و درب رویی آنها نیز بسته می شوند.

 

 

بسته بندی سالاد تک نفره   

برای بسته بندی کردن سالاد تک نفره می توان از دستگاه سیل پک استفاده کرد. دستگاه های سیل حرارتی قابلیت سیل کردن اظروف با ابعاد و اشکال مختلف را دارند اما معمولا از ظروف چهارگوش استاندارد با ابعاد ( 11*14) برای بسته بندی سالاد های تک نفره استفاده می شود. 

                            

بسته بندی سس تک نفره

به دلیل کاربرد فراوانی که سس در انواع مواد غذایی هم چون ساندویچ، پیراشکی، پیتزا، انواع سالاد، الویه، فلافل، انواع ماکارونی، پپرونی، همبرگر و... دارد از این رو به صورت تک نفره در رستوران ها، ساندویچی یا فلافلی ها، رستوران ها، تالارها، غذاخوری ها و... مورد استفاده قرار می گیرد.

دستگاه ساشه مایع در ظرفیت های مختلفی برای بسته بندی سلفونی طراحی و تولید شده اند که وزن های 1 گرم تا 50 گرم به صورت تک نفره را بسته بندی می کنند.

از دستگاه سیل وکیوم به صورت ظروف و یک لایه سلفون بر روی دهانه ظروف  جهت بسته بندی سس استفاده می شود.

 

بسته بندی ترشی تک نفره   

دستگاه سیل یکی از دستگاه های مناسب و ایده آل است که برای بسته بندی ترشی مورد استفاده قرار می گیرد.

دستگاه سیل به صورت پرس سلفونی انواع مختلف ظروف در اشکال گوناگون را بسته بندی می کند.

 

قیمت دستگاه بسته بندی تک نفره

دستگاه های بسته بندی تک نفره براساس فاکتورهای مختلف قیمت گذاری می شوند، که در دستگاه های بسته بندی ساشه با توجه به نوع دستگاه و در دستگاه های سیل براساس سرعت بسته بندی، با توجه به اتومات ونیمه اتومات یا دستی بودن آن و هم چنین تعداد قالب ها و امکاناتی که بر روی دستگاه می باشد، قیمت نهایی آنها تعیین می شوند.

10 / 10
از 1 کاربر
عنوان نظر :
نام شما :
شماره تماس :