بازگشت به لیست مقالات » | پنجشنبه 19 اسفند 1400 در ساعت 1 : 17 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

از دغدغه های تولید کنندگان مواد غذایی انتخاب دستگاه سیل وکیوم مناسب برای هر محصول است. در صورتی که بسته بندی محصولات خود را در ظرف هایی از جنس PP، PE و ... انجام دهند نیاز است تا دستگاه بسته بندی سیل تهیه کنند و با توجه به تنوع در ساخت این نوع دستگاه انتخاب دستگاه متناسب با نیاز مشتری اهمیت دارد.

امروزه به دلیل استفاده افراد جامعه از غذاهای آماده و افزایش آگاهی نسبت به سلامت محصول تولید شده، از دستگاه های مختلفی برای بسته بندی استفاده می شود که براساس نوع محصول و نوع بسته بندی متفاوت می باشند. دستگاه سیل یکی از دستگاه های پرکاربرد در صنایع بسته بندی است که در انواع مدل های مختلف طراحی و تولید می شوند و مورد استفاده کارفرمایان در صنایع مختلف غذایی قرار می گیرد.

در این مقاله قصد داریم تا توضیحاتی برای انتخاب دستگاه سیل وکیوم مناسب برای هرمحصول، آشنا کنیم و به توضیح کاربرد آن بپردازیم، پس تا پایان مقاله همراه ما باشید.

 

معرفی دستگاه سیل وکیوم

دستگاه سیل وکیوم در مدل های مختلف برقی و پنوماتیک، دستی، نیمه اتوماتیک و اتوماتیک طراحی و تولید می شوند که برای بسته بندی انواع ظروف یکبار مصرف با توجه به نوع محصول و نوع ظرف مورد استفاده قرار می گیرند.

کارفرما برای خرید مناسب دستگاه سیل وکیوم باید با توجه به محصول و ظرفیت تولید، هم چنین تعداد، ابعاد و شکل قالب ها، با دقت اقدام کند.

دستگاه سیل وکیوم با استفاده از حرارت ایجاد شده در دستگاه، لایه ی سلفون را بر روی محصول قرار گرفته در ظرف اعمال می کند و جهت افزایش ماندگاری محصول در دراز مدت از تخلیه هوا توسط سیستم وکیوم، و تزریق گاز ازت استفاده می کنند.

البته به دلیل تفاوت در نوع محصولات مختلف، این تزریق گاز برای همه محصولات نیست و با توجه به نوع محصول این تزریق انجام می گیرد.

                

کاربرد دستگاه سیل وکیوم

دستگاه سیل وکیوم به دلیل کاربرد گسترده ای که دارد، برای بسته بندی بیشتر محصولات غذایی نظیر محصولات پروتئینی گوشت، سبزیجات، مرغ و... استفاده می شود.

با استفاده از تزریق گاز ازت و تخلیه هوای داخل ظرف می توان ماندگاری محصول را تا دو برابر افزایش داد و محصول را به صورت تازه نگهداری کرد.

برای بسته بندی کردن سبزیجات نیز می توان از دستگاه سیل وکیوم استفاده کرد که خریدار می تواند ابعاد و تعداد قالب های مورد نظر خود را سفارش سازی کند.

سلفونی که بر روی محصولات غذایی توسط دستگاه سیل وکیوم قرار می گیرد با توجه به جنس ظرف و نوع محصول می تواند متغییر باشد.

                   

بسته بندی محصولات توسط دستگاه سیل وکیوم

دلیل مناسب بودن بسته بندی سیل وکیوم را در ادامه توضیح می دهیم:

  • افزایش عمر ماندگاری محصول
  • جلوگیری از هرگونه آسیب جدی در برابر فشار یا برخورد با اشیا نوک تیز در حمل و نقل و جابجایی بسته
  • آسان شدن جابجایی و انبار کردن محصول
  • جلوگیری از آسیب رسیدن به بسته بندی اصلی محصول

 

در این مقاله سعی کردیم شما را با دستگاه بسته بندی سیل وکیوم آشنا کنیم، تجربه استفاده شما از دستگاه سیل وکیوم چیست؟ کدام یک از مدل های دستگاه را برای بسته بندی محصول خود ترجیح می دهید؟ و چرا؟

خوشحال می شویم نظرات و پیشنهادات تان را با ما به اشتراک بگذارید.

 

10 / 10
از 1 کاربر
عنوان نظر :
نام شما :
شماره تماس :