بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 27 آذر 1402 در ساعت 14 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

امروزه اعضای خانواده ها از بزرگ تا کوچک ترین عضو به دنبال کسب درآمد به روش ساده و کاربردی هستند. یکی از این راه های درآمدزایی به تولید سبزی خشک مرتبط است که به دلیل پتاسیل بالای آب و هوایی ایران در رشد انواع سبزیجات، می توان به راحتی انواع مختلف سبزیجات را تهیه و برای خشک کردن آن اقدام نمود.

در این مقاله قصد داریم شما را با چگونگی تولید سبزی خشک آشنا کنیم و به توضیح سود حاشیه ای که در این مسیر حاصل می شود، بپردازیم، اگر قصد راه اندازی کسب و کار خود با حداقل هزینه و فضا را دارید، پیشنهاد می کنیم، تا پایان مقاله همراه ما باشید.

تولید سبزی خشک

به دلیل مشغله کاری و فعالیت های زیاد روزمره ای که برای تمامی افراد به وجود آمده، تمایل به استفاده از محصولات آماده به مراتب افزایش یافته است. خانم های خانه دار نیز علاقه زیادی به محصولات آماده طبخ دارند. با توجه به اینکه بیشتر غذاهای ایرانی با انواع مختلف از سبزی ها انجام می شود. این نیاز بیش از پیش احساس می شود.

با توجه به وجود انواع سبزی های خشک و بسته بندی شده، استقبال زیادی نسبت به مصرف سبزیجات شده است و همین امر باعث شده زمان و وقتی که برای شستشو، آماده سازی، ضدعفونی سبزیجات انجام می گیرد، ذخیره شود و به سرعت از محصولات آماده برای پخت انواع غذاها استفاده کرد.

همچنین از سبزی های تازه در مدت زمان مشخصی می توان استفاده نمود و در صورت ماندن و نگهداری آن ها، فاسد و خراب می شوند. سبزی خشک این امکان را برای مصرف کنندگان فراهم می کند که در طولانی مدت و بدون خرابی استفاده شوند.

بنابراین با توجه به موارد گفته شده می توان این نتیجه را گرفت که تولید سبزی خشک پتانسیل بالایی برای یک شغل مناسب و پردرآمد دارد که در صورت قدم گذاشتن در این مسیر، جمع آوری اطلاعات و چگونگی شروع کسب و کار به دانش و آگاهی نیاز دارد.

مزیت شغل خانگی با تولید سبزی خشک

یکی از مهم ترین مزیت هایی که تولید سبزی خشک خانگی برای افراد به ارمغان می آورد، نیاز نداشتن به فضا و سرمایه زیاد است. در این شغل خانگی شما به داشتن یک فضای 40 مترمربعی و با داشتن حداقل سرمایه می توانید روزانه حداقل 200 کیلوگرم سبزی را خشک و تولید کرد.

با توجه به توزیع و گسترش انواع سبزی خشک در بازار می توان محصولات سبزی خشک را در مراکز خرید، سوپر مارکت ها، عمده فروشی ها وغیره پیدا کرد. با این حساب با شروع کار در خانه و خرید دستگاه های خشک کن خانگی می تواند در گذر زمان کسب و کار خود را گسترش داد و تا راه اندازی کارگاه های سبزی خشک کنی نیمه صنعتی و صنعتی پیش رفت.

میزان درآمد حاصل از تولید سبزی خشک

برای اینکه محاسبه کنیم که چقدر درآمد از تولید سبزی خشک کسب می کنیم لازم است بدانیم که این موضوع به سه عامل زیر بستگی دارد:

  • ابتدا باید بدانیم بازار هدف ما چه کسانی هستند: اگر بازار هدف افراد خاصی را شامل می شوند براساس آن می توانیم قیمت های بیشتری را بر روی محصولات اعمال کنید.
  • مورد دوم به کیفیت و مرغوبیت تولید سبزی خشک بستگی دارد: در صورتی که محصول خود را به صورت عمده یا بسته بندی شده به بازار ارائه کرده اید، باید نسبت به مرغوبیت، کیفیت مواد اولیه، نوع بسته بندی اطمینان بالایی داشته باشید تا بتوانید قیمت های بالاتری برای محصول خود در نظر بگیرید.
  • مورد آخر به تنوع و نوع ارائه خدمات شما وابسته است: اگر سرعت عمل خود را برای تحویل محصول به مشتری بالا ببرید یا شرایط ویژه ای برای محصول اعمال نمایید، می توانید در مدت زمان کمی شاهد فروش بیشتر محصولتان باشید.

انجام چند نکته ارزشمند جهت تولید سبزی خشک

برای اینکه تولید محصولات و کسب و کار خود را در معرض دید مشتریان و خریداران قرار دهید و شاهد فروش بیشتر باشید، پیشنهاد می کنیم به چند نکته زیر توجه کنید:

  • اولین نکته این است که خریداران را با نحوه تولید محصولات خود بیشتر آشنا کنید، به این معنا که می توانید با استفاده از تولید محتوا و ساخت ویدیوهای جذاب از پشت صحنه کسب و کار خود، اعتماد و توجه مشتریان را بیش از پیش به خود جلب کنید و خرید مطمئنی را برای آن ها به ارمغان آورید.
  • دومین نکته به ارتباط با مشتری ها و ارائه محصولات باکیفیت مرتبط است. اگر قصد کسب سود بالا و موفقیت در این زمینه را دارید، باید نوع نگاه و سلیقه مشتریان برایتان اهمیت داشته باشد و کیفیت محصولاتتان را بالا ببرید.
  • در آخر می توان گفت که موضوع بسته بندی را دست کم نگیرید، اگر بسته بندی شکل و ظاهر جذاب و باکیفیتی داشته باشد، توجه افراد زیادی را به محصولات خود جلب می کنید و با همین موضوع می توانید نه تنها در سطح کشوری بلکه فروش صادراتی را هم تجربه نمایید.

راه حل تولید سبزی خشک در صورت نداشتن فضا و شرایط تولید

اگر با تمام موارد گفته شده با شرایط و فضای لازم جهت تولید سبزی خشک مواجه هستید، باید بگوییم نگران نباشید، راه حل دیگری برای کسب درآمد از سبزی خشک وجود دارد که با کمک آن می توانید به روش ساده ای در این مسیر قدم بگذارید.

شما می توانید سبزیجات پرمصرف منطقه زندگی خود را به صورت عمده از شرکت های تولید کننده تهیه و خریداری کنید و سپس در بسته بندی های کوچک تر آن را به روش های مختلف به فروش برسانید. یکی از راه های فروش آن می توان به بستر بزرگ اینستاگرام اشاره کرد که میلیون ها نفر بدون هدف و با هدف در این فضا در حال سپری کردن وقت خود هستند و این یک موقعیت طلایی برای ارائه محصول شما خواهد بود.

علاوه بر آن می توانید محصول خود را با مراجعه به عطاری ها، میوه فروشی ها، سبزی خردکنی های شهر خود، بفروشید. محصولات را می توانید به صورت آماده و بسته بندی شده با حاشیه سود خوبی به فروش برسانید.

کلام پایانی

در آخر می توان گفت کلیه افرادی که قصد راه اندازی کسب و کار خود از طریق تولید سبزی خشک را دارند می توانند با خرید دستگاه خردکنی، دستگاه خشک کن، دستگاه بسته بندی وکیوم کار خود را آغاز کنند و با فروش محصولات خود از طریق روش های اینترنتی و حضوری، درآمد مناسبی کسب نمایند.

 

9 / 10
از 2 کاربر
عنوان نظر :
نام شما :
شماره تماس :