بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 25 مهر 1401 در ساعت 16 : 1 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

خرما جزو محصولات کشاورزی کشورمان است که در صورتی که با استفاده از دستگاه های بسته بندی به شکل های مختلف بسته بندی شده و به بازار ارائه شود می تواند یک قطب قدرتمند اقتصادی را در شهرهای مختلف کشور از جمله شهرهای جنوبی از خوزستان تا سیستان و بلوچستان باشد.

برای بسته بندی خرما می توان از دستگاه های مختلفی استفاده کرد که در ادامه این مقاله به توضیحاتی در زمینه مشخصات و توانایی ها و نوع بسته بندی هر کدام از دستگاههای مذکور خواهیم پرداخت تا شما بتوانید با توجه به امکانات شرایط و نوع سرمایه گذاری تان بهترین انتخاب را داشته و بهترین تصمیم را بگیرید.

انواع دستگاه بسته بندی خرما (سیل و پیلوپک و وکیوم)

تنوع بالای نژادهای مختلف خرما باعث شده است تا بتوانید با استفاده از یک دستگاه بسته بندی خرما انواع و اقسام آنها را به شکل های مختلف بسته بندی کنید و این نکته را در نظر داشته باشید که هر دستگاهی محدودیت های خاص خود را دارد و به عنوان مثال اگر برای بسته بندی خرمای نرم و شیر دار مناسب باشد ممکن است برای خرمای خشک و سفت مناسب نباشد.

در بسیاری از موارد می توان از از سه دستگاه سیل وکیوم، پیلوپک و وکیوم محفظه ای به عنوان مهمترین دستگاه های کاربردی در حوزه دستگاه های بسته بندی خرما یاد کرد. دستگاه سیل وکیوم برای بسته بندی محصول در ظروف یکبار مصرف کاربرد دارد در حالی که دستگاه وکیوم کیسه ای برای بسته بندی محصول در کیسه های وکیوم کاربرد دارد و دستگاه پیلوپک برای بسته بندی محصولات به صورت یک یا چند عددی مورد استفاده قرار می گیرد.

دستگاه سیل وکیوم خرما

مهمترین دستگاه برای بسته بندی خرما دستگاه سیل وکیوم خرما است که می تواند انواع و اقسام خرما ها را از جمله خرما های نرم و تازه و شیر دار و همینطور خرماهای خشک شده و سفت را بسته بندی نمایید. در واقع مهمترین وظیفه دستگاه سیل وکیوم پلمپ کردن درب بار مصرف است که بدون در نظر گرفتن محصول داخل ظرف این کار را انجام می دهد در نتیجه از این دستگاه برای بسته بندی انواع اقسام محصولات نیز می توان استفاده کرد.

در ادامه مقاله می خواهیم به ویژگی ها و مشخصات انواع دستگاه سیل وکیوم اشاره کنیم و هر کدام از مدل های رومیزی و روتاری و در نهایت خطی را بررسی کرده و کاربردهای آنها را توضیح دهیم.

دستگاه سیل وکیوم رومیزی

یکی از پرکاربرد ترین دستگاه سیل وکیوم برای بسته بندی انواع محصولات از جمله خرما دستگاه سیل وکیوم رومیزی است که با کمترین هزینه میتواند شروع مناسبی برای راه اندازی یک کسب و کار در حوزه بسته بندی در ظروف یکبار مصرف باشد. این دستگاه با ارائه محصول با کیفیت بسیار بالا و بسته بندی بسیار شکیل می تواند این موضوع را به مشتری و شما القا نماید که شما با استفاده از آخرین تکنولوژی های روز دنیا و با صرف هزینه های زیاد اقدام به بسته بندی محصول کرده و در نتیجه می توانید قیمت تمام شده محصول را بالاتر در نظر گرفته و قیمت مصرف کننده یا فروش آن را عددی با حاشیه سود بسیار بالا در نظر بگیرید.

مشخصات دستگاه سیل وکیوم رومیزی

مشخصات دستگاه سیل وکیوم رومیزی به شکلی طراحی و ساخته شده است که بتوان از آن در فضاهای محدود و توسط اپراتورهای معمول استفاده کرد در نتیجه می توان با صرف هزینه کم این دستگاه را به کار گرفت. از جمله ویژگی‌های خاص این دستگاه به موارد زیر می توان اشاره کرد.

- طراحی و ساخت دستگاه به شکلی ساده انجام شده که باعث شده است هر اپراتوری بتواند از آن به راحتی استفاده نماید

- ابعاد و اندازه رومیزی آن که در حدود ۶۰ سانت در ۸۰ سانت است این اجازه را برای صاحبین کسب و کار فراهم کرده است که از این دستگاه به شکل رومیزی استفاده نمایند و با کمترین جانمایی و کمترین فضا کار خود را استارت کند.

- استفاده از برق تک فاز شهری که امکان استفاده از این دستگاه در مکان ها و سالن های مختلف را فراهم کرده است.

دستگاه سیل وکیوم روتاری

یکی دیگر از گزینه های مناسب برای بسته بندی انواع خرما استفاده از دستگاه سیل وکیوم روتاری است که در بسیاری از مواقع برای کارگاه های سایز متوسط و کارخانه های بزرگ پیشنهاد متناسب با شرایط تولید است. این دستگاه می تواند با ظرفیت تولیدی بیشتر از دستگاه رومیزی کشویی کار کرده و راندمان بالاتری داشته باشد اما در نظر داشته باشید که نیاز به فضای کمی بیشتری دارد و اپراتور باید با سرعت بیشتری ظروف آماده را قبل از بسته بندی داخل دستگاه گذاشته و اقدام به چرخاندن سینی روتاری دستگاه نماید تا بتواند ظرف های آماده و بسته بندی شده را از دستگاه خارج کند.

دستگاه سیل وکیوم روتاری یکی از دستگاه هایی است که شرکت آراد ماشین توانایی طراحی و ساخت آن را با بالاترین تکنولوژی های روز دنیا دارد و میتواند با آپشن های مختلف دستگاه را طراحی کرده و بسازد.

مشخصات دستگاه سیل وکیوم روتاری

درباره مشخصات فنی دستگاه فلش مموری می توان به موارد زیر اشاره کرد که عمدتاً مشخصات خاص این دستگاه است و باید در نظر داشت که مشخصات پایه این دستگاه با دستگاه کشویی و رومیزی یکسان است.

- تولید بیشتر از یک و نیم برابر ظرفیت و تیراژ نسبت به دستگاه کشویی سیل وکیوم

- کنترل تمام اتوماتیک پروسه های عملکردی دستگاه که دقت کار را افزایش می دهد

- امکان بسته بندی انواع ظروف با دهانه های مختلف با توجه به سیستم تعویض قالب

دستگاه سیل وکیوم خطی خرما

برای راه اندازی یک کارگاه تولیدی بزرگ و یک کارخانه بسته بندی خرما که به صورت صنعتی و تمام اتوماتیک کار بسته بندی خرما را انجام می دهد به یک دستگاه سیل وکیوم خطی خرما نیاز دارید که بتواند به صورت پیوسته و مداوم تمام بسته های پر شده از خرما را سیل کرده و پلمپ نمایند. این دستگاه به چند حالت تک لاین و دو لاین و یا چندان طراحی و ساخته می شود که بنا به تناژ تولیدی کارخانه بتوانند بهترین کارایی و راندمان را داشته باشد.

دستگاه سیل وکیوم خطی خرما با استفاده از بهترین متریال و قطعات موجود در ایران طراحی و ساخته می شود که با بکار گرفتن آخرین تکنولوژی های روز دنیا در آن بهترین و مهمترین رقیب ماشین‌آلات اروپایی محسوب می شود با این تفاوت که قیمت دستگاه های طراحی شده در شرکت آراد ماشین نسبت به قیمت دستگاه های اروپایی در حدود نصف است.

مشخصات دستگاه سیل وکیوم خطی

در یک دستگاه سیل وکیوم خطی برای بسته بندی خرما مشخصات خاصی طراحی می شود که از جمله مهمترین آنها به موارد زیر می توان اشاره کرد:

- امکان همسان شدن و هماهنگ شدن دستگاه سیل وکیوم خطی با دستگاه های قبل و بعد از خود برای به کارگیری در خصوص تولید پیوسته

- بدنه تمام استیل ضد زنگ به همراه قطعات برقی و پنوماتیکی کیفیت بسیار بالا با عمر مفید حداقل ۱۰ سال

- ابعاد با عرض ۶۰ سانتی متر و طول ۴ متر که می‌تواند کمتر و یا بیشتر هم شود

دستگاه بسته بندی تک عددی خرما

برای بسته بندی تک عددی و یا چند عددی خرما باید از دستگاههای پیلوپک استفاده کرد اما در نظر داشته باشید که گزینه ای لاکچری تر و مدرن تر برای این کار وجود دارد که تحت عنوان دستگاه های فیلر سیلر که همان پرکن و بسته بندی است تعریف شده است.

این دستگاه می تواند تعداد مشخصی از خرما را در ظروف چیده و سپس ظروف یکبار مصرف را پلمپ نموده و به صورت تمام اتوماتیک از دستگاه خارج کند. انجام تمام امور و مراحل پر کردن و بسته بندی دستگاه به صورت تمام اتوماتیک باعث شده است که این دستگاه به عنوان یک کارخانه کوچک بتواند بیشتر از چند نفر کاربر و اپراتور کار انجام داده و در فضای کوچک تمام مراحل را به تنهایی پیش ببرد.

بسته بندی خرما بصورت وکیوم شده

نوع دیگری از بسته بندی خرما که از دیرباز متداول بوده و معمولاً برای خرماهای نرم و پرس شده کاربرد دارد بسته بندی خرما به صورت وکیوم شده است. در این حالت خرما به داخل کیسه های وکیوم مخصوص ریخته شده و در داخل دستگاه قرار می گیرد پس از گذشت ۴۰ الی ۶۰ ثانیه کیسه وکیوم شده و با درب پرس شده از دستگاه خارج می شود که ماندگاری بسیار بالایی را به بسته می دهد و حجم آن و فضای که در انبار و در قفسه اشغال می کند به حداقل رسیده است.

 

انواع دستگاه های وکیوم محفظه ای برای بسته بندی خرما شامل وکیوم تک کابین و یا دو کابین است که در تناژ های بالاتر می توان کار وکیوم کیسه را به صورت خطی نیز انجام داده و تیراژ بالاتری را تولید کرد.

قیمت دستگاه بسته بندی خرما صنعتی

قیمت دستگاه بسته بندی خرما در کارخانجات صنعتی جزو اولویت های کارخانه‌داران برای انتخاب دستگاه نیست چراکه اگر با قیمت اندک و ارزان اقدام به دستگاهی بی‌کیفیت نمایند ممکن است خط تولید یک کارخانه بزرگ را به خطر انداخته و از تولید متوقف نمایند. مشکلات و معضلات به وجود آمده حاصل از توقف خط تولید به اندازه ای زیاد و بغرنج است که به نسبت هزینه اولیه و قیمت بالاتر دستگاه های با کیفیت بسیار بالا عدد بزرگی میشود.

موضوعی که قبل از بررسی قیمت دستگاه بسته بندی خرما باید در نظر گرفت کیفیت قطعات مورد استفاده در دستگاه و همینطور کیفیت ساخت دستگاه است همه موارد فوق را با خرید از یک برند معتبر و شناخته شده می توانید پوشش دهید چرا که یک کارخانه معتبر و یک برند شناخته شده تمام جوانب کار را به بهترین شکل ممکن پیش برده و بهترین ها را ارائه می دهد.

 

 
10 / 10
از 1 کاربر
عنوان نظر :
نام شما :
شماره تماس :