بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 18 دی 1402 در ساعت 21 : 48 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

تولید میوه خشک یکی از کسب‌وکارهایی است که پتانسیل زیادی داشته و می‌تواند شما را به‌راحتی به سوددهی برساند. شروع تولید میوه و سبزی خشک مانند هر کار دیگری نیاز به بررسی همه‌جانبه و بیزینس پلن دارد. با کمک دانش و فناوری به‌کارگیری دستگاه‌های پیشرفته می‌توانید شرکت تولید میوه خشک راه‌اندازی کرده و آن را به سوددهی برسانید.

حرکت در این مسیر چالش‌ها و مسائل گوناگونی دارد. عدم کسب اطلاعات به روز و مشورت با افراد کار بلد ممکن است خیلی زود شما را به ورشکستگی برساند. به‌صورت خلاصه موارد زیر می‌تواند باعث ورشکستگی در تولید میوه خشک شود:

  • نداشتن سرمایه کافی
  • عدم برنامه‌ریزی برای تولید و فروش
  • خرید دستگاه بی‌کیفیت
  • کارگر غیرحرفه‌ای
  • خرید میوه و مواد اولیه با قیمت بالا
  • عدم توجه به رقبا و نادیده گرفتن آن‌ها
  • بسته‌بندی ضعیف و غیراستاندارد
  • عدم اخذ مجوز از مراجع مربوطه

در ادامه به بررسی هر یک از عوامل گفته‌شده که باعث ورشکستگی تولید میوه خشک می‌شوند می‌پردازیم.

شروع کسب‌وکار تولید چیپس میوه و رسیدن به سوددهی

اگر علاقه دارید این تجارت خوشمزه و سودآور را شروع کنید ابتدا باید نحوه شروع کار و نکات راه اندازی خط تولید میوه خشک را دانسته و اطلاعات زیادی درباره بازار این محصول به دست بیاورید. چه نوع محصولاتی محبوب و پرفروش هستند؟ سایر رقبا محصولات خود را چگونه بسته‌بندی کرده و با چه قیمتی به فروش می‌رسانند؟

انواع مدل‌های دستگاه میوه خشک‌کن در بازار کدم‌اند؟ کدام دستگاه را با توجه به انرژی مصرفی برق یا گاز و فضایی که برای این کار در نظر دارید انتخاب می‌کنید؟

پاسخ تمامی این سؤال‌ها استراتژی شما برای شروع کسب‌وکار را تعریف می‌کنند. در مرحله بعد باید برند خود را بسازید. چه نام و برندی برای کار شما مناسب است؟ و مرحله آخر که یکی از مهم‌ترین مراحل است بازاریابی، فروش و تبلیغات است. از کدام رسانه اجتماعی و پلتفرم می‌خواهید به مشتری خود برسید؟ بازاریابی ایمیلی، تبلیغات آنلاین و ارتباط با بنکداران و عمده‌فروشان ازجمله روش‌هایی است که برای فروش به کمک شما می‌آیند.

حتما مطالعه کنید: چگونه کار میوه خشک کنی را شروع کنیم؟

میوه خشک چیست و چه کاربردهایی دارد؟

تجارت میوه خشک شامل سرمایه‌گذاری برای خشک‌کردن میوه و استفاده از آن در زمان‌های بعدی است. خشک‌کردن میوه از گذشته‌های دور در فرهنگ خوراک و غذای ما ایرانیان وجود داشته است. خشک‌کردن انگور، انجیر و انواع آلو از قدیم به روش‌های سنتی انجام شده است. امروزه اغلب میوه‌ها مثل سیب، موز، کیوی، پرتقال و انواع میوه‌های دیگر برای استفاده در میان وعده و استفاده در غذا، خشک می‌شوند.

میوه‌های خشک به عنوان میان وعده مفید و جایگزین تنقلات مضر مثل چیپس و پفک برای کودکان است. میوه خشک را می‌توان در فروشگاه‌های مواد غذایی، شیرینی فروشی‌ها، بازارهای کشاورزان، به‌صورت آنلاین و مستقیماً به عمده‌فروش یا مصرف‌کننده فروخت.

مراحل شروع کسب‌وکار میوه خشک

شروع کسب‌وکار میوه خشک مانند هر کار دیگری نیاز به اخذ مجوز از سازمان‌های مربوطه دارد. اگر قصد دارید تجارت محدود و محلی داشته باشید شاید نتوانید به فروش محصول خود در سطح کشور یا صادرات فکر کنید. شروع کار با سرمایه کمتر ممکن است منجر به ورشکستگی و عدم موفقیت در فروش محصولات شود.

  • اخذ مجوزهای لازم و شروع کار با سرمایه مناسب می‌تواند آینده کسب‌وکار شما را بهتر نشان دهد.
  • مرحله بعد پیدا کردن تأمین‌کنندگان و فروشندگان محصول به‌صورت عمده است.
  • ایجاد برنامه بازاریابی مؤثر
  • بودجه‌بندی مناسب و مدیریت مالی کار
  • به‌کارگیری دستگاه‌های به روز و استاندارد

بررسی وضعیت رقبا و نحوه متمایز کردن محصول نیز بسیار مهم است.

سهل‌انگاری در هر یک از مراحل بالا می‌تواند منجر به ورشکستگی در تولید میوه خشک شود.

تهیه میوه برای خشک‌کردن با قیمت بالا و ورشکستگی

تهیه میوه مناسب برای خشک‌کردن یکی از مراحل مهم این کار است. اگر کسب‌وکار شما بزرگ است و مجهز به سردخانه هستید می‌توانید در فصول مناسب میوه را خریداری کرده و انبار کنید. با این کار دیگر نیازی به خرید مداوم و پرداخت هزینه زیاد ندارید.

خرید میوه از محل مناسب و از مسافت مناسب نیز بسیار مهم است. سفارش میوه از راه دور هزینه حمل‌ونقل را بالابرده و ممکن است مقداری زیادی از میوه‌ها خراب شوند. فصل خرید نیز مهم است. به‌عنوان‌مثال خرید میوه در شب عید یا شب یلدا به علت گرانی سود چندانی برای شما ندارد.

شما می‌توانید میوه‌های کم یاب و خاص منطقه خود را خشک کرده و آن را به کشورهای دیگر صادر کنید.

تأمین میوه از عمده‌فروشان نیز یکی از راه‌های تهیه میوه خشک است. بهتر است از افرادی میوه را تهیه کنید که قابل‌اعتماد بوده و میوه‌های استاندارد، باکیفیت و با قیمت مناسب به شما عرضه می‌کنند. خرید میوه به‌صورت مستقیم از باغداران نیز یکی از راه‌های به‌صرفه برای خشک‌کردن میوه است.

تهیه مواد اولیه با قیمت بالا و در زمان نامناسب می‌تواند یکی از دلایل اصلی ورشکستگی تولید میوه خشک باشد.

خرید دستگاه‌های بی‌کیفیت و غیراستاندارد

خرید دستگاه مناسب برای کسب‌وکار و خشک‌کردن میوه یکی از مراحل اصلی کار است. دستگاه میوه خشک‌کنی دارای ظرفیت متفاوت بوده و با گاز یا برق، ‌کار می‌کنند. دستگاه میوه خشک کن در انواع خانگی، صنعتی و نیمه‌صنعتی تولید می‌شوند. شما می‌توانید با توجه به میزان سرمایه و فضای کاری خود یکی از انواع دستگاه را انتخاب کنید.

شرکت آراد ماشین یکی از شرکت‌های معتبر در زمینه تولید و فروش انواع دستگاه‌های میوه خشک‌کن است. این دستگاه‌ها در انواع مختلف تولیدشده و با برق، گاز یا گازوئیل کار می‌کنند. کار با محصولات شرکت آراد ماشین آسان بوده و نتیجه کار تولید میوه خشک باکیفیت و یکدست است.

شرکت آراد ماشین علاوه بر فروش، خدمات پس از فروش همه‌جانبه برای نصب و راه‌اندازی و مشاوره در زمینه تولید میوه خشک و چیپس میوه را به مشتریان خود ارائه می‌دهد.

اگر تولید شما به شکل عمده و صنعتی است لازم است از دستگاه باکیفیت و با پشتیبانی نصب و آموزش استفاده کنید. استفاده از دستگاه‌های بی‌کیفیت باعث تولید محصول بی‌کیفیت و ورشکستگی تولید میوه خشک می‌شود.

حتما مطالغه کنید: بهترین دستگاه میوه خشک کن 

بازاریابی ضعیف و ورشکستگی تولید میوه خشک

میوه خشک محصولی حساس بوده و تاریخ انقضای کمی دارد. اگر شما بازاریابی قوی و مؤثر نداشته باشید محصول شما فروش نرفته و خراب می‌شود. فروش و بازاریابی امروزه با علوم دیگر ترکیب‌شده و تبدیل به علم همه‌جانبه شده است.

یکی از مزیت‌های شرکت آراد ماشین ارائه مشاوره در زمینه فروش محصول است. این شرکت بنکدارها و عمده‌فروشان را به مشتریان خود معرفی می‌کند. همچنین در زمینه بسته‌بندی زیبا و استاندارد که نقش مهمی در بازاریابی و فروش دارد به شما کمک می‌کند.

شما می‌توانید انواع دستگاه‌های پیشرفته بسته‌بندی را از شرکت آراد ماشین خریداری کرده و یک گام دیگر برای بازاریابی و فروش بهتر بردارید.

بازاریابی آنلاین و فروش از طریق پلتفرم‌ها را فراموش نکنید. از اینفلوئنسرها و شبکه هاب اجتماعی مثل اینستاگرام و یوتیوب غافل نشوید. ارائه تخفیف، شرکت در رویدادها و همایش‌ها نیز برای بازاریابی مؤثر است و شما را به سوددهی می‌رساند.

 

سخن پایانی

 هر یک از مراحل تهیه مواد اولیه، خرید دستگاه و تجهیزات و فروش و بازاریابی اگر به‌خوبی انجام نشود منجر به ورشکستگی تولید میوه خشک می‌شود. کمک گرفتن از مشاوران باتجربه در این زمینه و همکاری با شرکت‌های معتبر تأمین‌کننده دستگاه و تجهیزات استاندارد تا حد زیادی می‌تواند خطر سود کم یا ورشکستگی را کاهش دهد.

 
10 / 10
از 1 کاربر
عنوان نظر :
نام شما :
شماره تماس :