بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 9 مهر 1402 در ساعت 23 : 36 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

می دانید که مراحل مربوط به شستشو میوه و سبزیجات با دستگاه های شستشو کدامند؟ شما هم به دنبال راهنمای خرید و استفاده از بهترین دستگاه های شستشوی میوه و سبزیجات هستید؟ از شما دعوت می گردد که مطالب درج شده در وب سایت پیش روی خود را تا مطالعه نمایید.

شستشوی میوه و سبزیجات با دستگاه های شستشوی یکی از مهمترین موضوعاتی می باشد که ذهن بسیاری از کاربران را در روزهای اخیر به سوی خود مشغول کرده است. پیشنهاد می گردد که با کیفیت ترین انواع دستگاه های شستشوی میوه و سبزیجات را خریداری کنید چرا که مجبور هستید قبل از مصرف میوه و سبزیجات، آنها را به شکل کامل تمیز و شستشو دهید. این دستگاه ها به صورت خودکار کار می کنند و با استفاده از آب و مواد شوینده، سطح میوه و سبزیجات را شستشو می دهند.

برخی از دستگاه های شستشو میوه و سبزیجات دارای قسمت هایی برای تمیز کردن میوه ها از پوست، بذرها و دانه ها هستند. همچنین برخی از دستگاه ها دارای قابلیت تنظیم سرعت و شدت جریان آب هستند تا بتوانند بهترین نتیجه را در حین شستشوی میوه و سبزیجات به نمایش بگذارند.

 

شستشوی میوه و سبزیجات با دستگاه های شستشو می تواند مزایای زیادی را به دنبال داشته باشد این دستگاه ها به کاهش استفاده از دستمال کاغذی و آب تصفیه شده کمک می کنند و در عین حال به تمیز کردن میوه و سبزیجات از میکروب ها و آلودگی های ممکن کمک می نمایند. این دستگاه ها همچنین می توانند در صرفه جویی زمان نیز موثر باشند و به دلیل عملکرد خودکارشان، نیازی به شستشوی دستی نیست. با این حال قبل از استفاده از دستگاه شستشوی میوه و سبزیجات، لازم است تنظیمات دستگاه را کنترل نمایند.

همچنین برخی از میوه ها و سبزیجات ممکن است در برابر آب بیشتر، حساسیت داشته باشند بنابراین بهتر است قبل از استفاده از دستگاه مدنظرتان، دستورالعمل های تولید کننده را مطالعه کنید. در سایر بخش های مقاله سعی داریم راجع به فرایند شستشو میوه و سبزیجات، توضیحات بیشتری را ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

مراحل و فرایند مربوط به شستشو میوه و سبزیجات با دستگاه های شستشو

پیشنهاد می گردد که با دقت بالایی مراحل شستشوی میوه و سبزیجات با دستگاه های شستشو را مطالعه نمایید. در غیر این صورت ممکن است نتوانید میوه و سبزیجات مدنظرتان را به شکل بهداشتی، شستشو دهید. اصلی ترین مراحل و فرایند مربوط به شستشوی میوه و سبزیجات عبارتند از:

  •  پیش آماده ‌سازی: قبل از شروع به شستشو، مطمئن شوید که میوه و سبزیجات را از بذرها، پوست و قسمت های آلوده دیگر پاک کرده ‌اید. این مرحله از اهمیت بسیار بالای برخوردار می باشد.
  •  قرار دادن میوه و سبزیجات در دستگاه: میوه و سبزیجات را در سبد یا قسمت مخصوص دستگاه قرار دهید. در صورتی که دستگاه قابلیت تنظیم سرعت و شدت جریان آب را دارد، می ‌توانید میزان آب را نیز تنظیم کنید تا محصولات مدنظرتان به بهترین شکل ممکن، شستشو شوند.
  • روشن کردن دستگاه: دستگاه را روشن کنید و بگذارید به طور خودکار میوه و سبزیجات را بشوید. دستگاه های مذکور تنوع بالایی را دارند و در مدل های مختلفی تولید می شوند.
  • شستشوی میوه و سبزیجات: جهت شستشوی میوه و سبزیجات با دستگاه های شستشوی، می توانید از مواد شوینده مخصوص نیز استفاده کنید. در طول عملیات شستشو، دستگاه آب و مواد شوینده را بر روی میوه و سبزیجات پاشیده و آن‌ ها را تمیز می کند. بهتر است دستگاه را به طور منظم بچرخانید تا تمامی نقاط سطح میوه و سبزیجات تمیز شوند.
  • خشک کردن: پس از اتمام عملیات شستشو، میوه و سبزیجات را از دستگاه خارج کنید.

 

  •  استفاده از میوه و سبزیجات: حال میوه و سبزیجات شسته و آماده استفاده هستند. کارایی مربوط به دستگاه های شستشوی میوه و سبزیجات، با یکدیگر کمی تفاوت دارند. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، با همکاران ما از وب سایت ماشین ساز در ارتباط باشید.

مراحل شستشو میوه و سبزیجات طبق تاییدیه وزارت بهداشت

  1. فرایند پاک سازی: در این مرحله بایستی گل و لای میوه و سبزیجات را تمیز کرد. دستگاه های شستشوی صنعتی به شکل خودکار این فرایند را انجام می دهند.
  2. مرحله انگل زدایی: جهت از بین بردن انگل میوه و سبزیجات می توانید از مواد ضد عفونی مخصوص استفاده کنید.
  3. مرحله میکروب زدایی: در این مرحله می توانید به کمک محلول های ضدعفونی، میوه و سبزیجات را ضدعفونی و میکروب زدایی کنید.
  4.  آب کشی نهایی: این مرحله شامل پاکسازی محصول از هرگونه مواد شیمیایی مضر بوده که در آخر نیز می توانید محصول را آبکشی نمایید.

نکات مورد توجه در فرایند شستشو سبزیجات و میوه

اکنون که با مراحل مربوط به شستشوی میوه و سبزیجات از نزدیک آشنا شدید، می توانید به بهترین شکل ممکن محصولات در اختیارتان را شستشو دهید. در فرایند شستشوی میوه و سبزیجات با دستگاه های شستشو، می توانید به موارد زیر توجه کنید:

  • پیش ‌شستشو: شستشو میوه و سبزیجات با دستگاه های شستشوی بسیار راحت و آسان می باشد. جهت پاک کردن میوه ها از هرگونه آلودگی و بذر، می توانید از برس های نرم استفاده کنید. البته برخی از دستگاه های شستشو، مجهز به برس های مذکور هستند.
  •  نوع سبزیجات و میوه: قبل از استفاده از دستگاه شستشو، مطمئن شوید که سبزیجات و میوه شما قابلیت شستشو در دستگاه را دارند. برخی میوه ها و سبزیجات ممکن است حساسیت خاصی به آب داشته و نیاز به شستشوی دستی داشته باشند.
  • دستورالعمل های تولید کننده: شستشوی میوه و سبزیجات با دستگاه های شستشوی اهمیت بسیار بالایی را دارد. بنابراین همیشه دستورالعمل های تولید کننده دستگاه شستشو را مطالعه کنید و به آن ها عمل نمایید. این دستورالعمل ها شامل نحوه ی استفاده از دستگاه، نوع مواد شوینده مورد استفاده و مراقبت های لازم برای دستگاه می باشد.
  • مقدار مواد شوینده: معمولاً دستگاه های شستشوی میوه و سبزیجات دارای محفظه ای برای مواد شوینده هستند. مقدار مواد شوینده را طبق دستورالعمل تولید کننده استفاده کنید. استفاده از مقدار زیاد مواد شوینده ممکن است به میوه و سبزیجات آسیب برساند. همچنین برای ضدعفونی کردن میوه ها و سبزیجات می توانید از محلول های ضد عفونی استفاده کنید.

سایر نکات مورد توجه در حین شستشو سبزیجات و میوه کدامند؟

سایر نکات مورد توجه در حین شستشوی میوه و سبزیجات با دستگاه های شستشوی عبارتند از:

  1.  زمان شستشو: معمولاً دستگاه های شستشوی میوه و سبزیجات دارای تایمر هستند. میوه و سبزیجات را به مدت مناسبی در دستگاه بگذارید تا به طور کامل تمیز شوند.
  2. خشک کردن: یکی از مهمترین نکات مورد توجه در حین شستشوی میوه و سبزیجات با دستگاه های شستشوی را فرایند خشک کردن شکل داده است.  شستشوی میوه ها و سبزیجات از الزامات ضروری در شرکت های صنایع غذایی می باشد.

 

 

جمع بندی

در قسمت های قبلی مقاله سعی بر آن بود تا در خصوص مراحل شستشوی میوه و سبزیجات با دستگاه های شستشو، اطلاعاتی را ارائه دهیم. شما می توانید ایده آل ترین و بهترین دستگاه شستشوی میوه و سبزیجات را از وب سایت پیش روی تان تهیه و خریداری کنید. به یاد داشته باشید که وب سایت ماشین ساز یکی از بزرگ ترین شرکت های تولید کننده دستگاه های شستشوی میوه و سبزیجات می باشد.

شما می توانید تولیدات شرکت ما را با دقت بررسی کرده و سپس مناسب ترین دستگاه را سفارش دهید. پیشنهاد می شود که به شکل دوره ای دستگاه در اختیار خود را سرویس نمایید. همچنین ظرفیت مربوط به دستگاه های یاد شده بسیار مختلف می باشد. 

 

10 / 10
از 1 کاربر
عنوان نظر :
نام شما :
شماره تماس :