بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 9 آذر 1401 در ساعت 16 : 49 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

یکی از صنایع بسیار مهم و بزرگ که دستگاه سیل وکیوم در آن کاربرد دارد بسته بندی غذای آماده و نیمه آماده است که با توجه به گسترش روزافزون استفاده از غذاهای آماده در شهرهای بزرگ مشتریان زیادی از آن استقبال کرده اند.

استفاده از دستگاه سیل وکیوم در حوزه غذاهای آماده و نیمه آماده این اجازه را به تولید کننده می‌دهد تا محصولات خود را با ماندگاری بیشتر به فروشگاه های مختلف عرضه نمایند و در نتیجه مشتریان بیشتری را داشته باشد.

در ادامه این مقاله قصد داریم به توضیحات کاملی در زمینه بسته بندی غذای آماده و نیمه آماده مخصوصاً با استفاده از دستگاه سیل بپردازیم.

انواع بسته بندی غذای آماده و نیمه آماده

با بررسی انواع بسته بندی غذای آماده و نیمه آماده معمولاً به سه نوع بسته بندی می رسیم که از جمله آنها شیرینگ کردن، سیل وکیوم کردن و بسته بندی در پاکت است. هر کدام از این بسته بندی ها برای محصول و شرایط خاصی مناسب است که در ادامه به بررسی این موارد خواهیم پرداخت.

  • بسته بندی در پاکت های سلفونی

مواد غذایی نیمه آماده مانند انواع گوشت و سبزیجات منجمد شده و یا تازه را می‌توان در پاکت های سلفون بسته بندی نموده و روانه بازار کرد این برای شرایطی است که مصرف روزانه برای محصولات تازه و مصرف بلند مدت برای محصولات فریز شده وجود داشته باشد.

این نوع بسته بندی ها را معمولاً در فروشگاه ها می توان یافت و کاربرد بسیار زیادی از گذشته تا به امروز داشته اند چرا که هزینه بسته بندی این نوع محصولات پایین بوده و برای محصولات فله ای بسیار مناسب است.

  • بسته بندی در ظروف پلاستیکی

یکی دیگر از انواع بسته بندی مواد غذایی آماده و نیمه آماده بسته بندی در ظروف پلاستیکی یکبار مصرف است که معمولاً توسط دستگاه سیل وکیوم انجام می شود. چراکه می‌تواند به ماندگاری محصول کمک کرده و امکان پخش محصول به شهرهای دور دست را فراهم می کند.

در بعضی مواقع غذا های آماده را در ظروف یکبار مصرف در دار ریخته و سپس کل بسته را توسط دستگاه شیرینگ پک بسته بندی می نمایند تا انسجام و همینطور گرمای غذای آماده حفظ شود؛ این کار در کیترینگ ها و رستوران ها بسیار متداول است.

بهترین روش بسته بندی غذای آماده و نیمه آماده

اگر بخواهیم بهترین روش بسته بندی غذای آماده و نیمه آماده را از بین روش‌های فوق انتخاب کنیم می‌توان به صورت عمومی به دستگاه سیل وکیوم و پک های ظروف یکبار مصرف شاره کرد چرا که با افزایش ماندگاری محصول و همزمان حفظ ظاهر محصول در ظروف یکبار مصرف می توان مشتریان راضی بیشتری داشت.

باید در نظر داشته باشید که روش های دیگر بسته بندی نیز بنا به شرایط و امکانات و همینطور اهداف بسته بندی می تواند کارایی بسیار مناسبی داشته باشد. 

دستگاه سیل وکیوم ظروف چیست؟

دستگاه سیل وکیوم ظروف یکبار مصرف وظیفه تخلیه اتمسفر محصول و پلمپ کردن درب ظرف را به عهده دارد. این دستگاه به شکلی طراحی شده است که می تواند با حفظ ظاهر بسته بندی ماندگاری آن را افزایش داده و و در صنایع مختلف به کار گرفته شود.

دستگاه سیل وکیوم با توجه به قالب ظرف طراحی و ساخته می شود و می تواند امکان تعویض قالب را داشته باشد تا برای تولید محصولات متنوعی استفاده شود. 

مزیت های بسته بندی غذا با دستگاه سیل وکیوم

از جمله مزیت های بسته بندی غذا با استفاده از دستگاه سیل وکیوم به سرعت مناسب این کار و همینطور بهداشتی بودن این نوع بسته بندی می توان اشاره کرد. مشتریانی که غذای خود را سیل پک شده و کاملاً پلمپ تحویل می گیرند نگاه بسیار بهتری به کیترینگ و رستوران تولید کننده دارند؛ چرا که می دانند رعایت بهداشت در این رستوران‌ها و تهیه غذا ها برای صاحبان آنها بسیار مهم است.

شکل زیبای بسته بندی برای غذا توسط دستگاه سیل پک از جمله دیگر مزایای این دستگاه است و همیشه تجربه افزایش فروش را به کی ترین ها و رستوران ها داده است.

جمع بندی

در جمع بندی این مقاله به اهمیت نوع بسته بندی برای غذا و مواد غذایی آماده و نیمه آماده اشاره می کنیم و متذکر می شویم که بسته بندی و ظاهر محصول تاثیر بسیار بزرگی در میزان فروش هر محصولی دارد. انواع بسته بندی برای مواد غذایی آماده و نیمه آماده را اشاره کردیم و مشخصات هر کدام را توضیح دادیم تا شما بتوانید بهترین انتخاب را برای محصول و ظرف مورد نظر خود نسبت به استراتژی های تان داشته باشید.

10 / 10
از 1 کاربر
عنوان نظر :
نام شما :
شماره تماس :