بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 12 دی 1401 در ساعت 16 : 21 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

مربا در بازار به شکل های مختلف تک نفره و یا در شیشه و ظروف مختلف دیگر عرضه می شود و برای این کار تولید کنندگان از دستگاه بسته بندی مربا مطابقبا نیاز خود و سلیقه بازار استفاده می کنند. انواع دستگاه های پرکن اتوماتیک و نیمه اتوماتک، دستگاه های سیل وکیوم خطی، روتاری و رومیزی و دستگاه های ساشه مایعات از پر استفاده ترین ماشین آلات مورد استفاده در خط تولید و بسته بندی مربا به شمار می آیند. 

 بسته بندی  مربا در ظرف

با توجه به پیشرفت و فناوری درصنعت بسته بندی، امرزوه شاهد تنوع گسترده ای از بسته بندی ها هستیم که هر کدام از ویژگی ها و خصوصیات منحصر به فردی برخوردار هستند و بسته بندی مربا در نیز از این قاعده مستثنا نیست. خط تولید مربا در یکی از تجهیزات خط تولید مواد غذایی به شمار می آید که توسط تولیدکنندگانی که وارد این عرصه شده اند، انجام می گیرد و برای آن دسته از کسانی که به راه اندازه این کسب و کار علاقه مند هستند، پیشنهاد می کنیم تا پایان مقاله همراه ما باشند تا با مسیر این نوع کسب و کار بیشتر آشنا شوند.

دستگاه بسته بندی مربا چیست؟

دستگاه بسته بندی مربا یکی از دستگاه پرکن مایعات است که محصول مربا را بسته بندی می کند و یکی از روش های آن بسته بندی مربا در ظروف شیشه ای با حجم های مختلف است و در روش های دیگر این بسته بندی به صورت ظروف یک نفره پلاستیکی می باشد.

انواع دستگاه بسته بندی مربا

در زمینه بسته بندی مربا انواع مختلفی از ماشین آلات طراحی و ساخته شده اند که هر کدام با روش خاص خود اقدام به بسته بندی کردن مربا می کنند.

از انواع دستگاه هایی که محصول مربا را بسته بندی می کند به شرح زیر است:

با توجه به نوع نیاز تولید کسب و کار خود و سرمایه ای که در نظر گرفته اید می توانید یکی از دستگاه های کاربردی نام برده را انتخاب کرد.

انواع فرآیند بسته بندی مربا

بسته بندی کردن مربا سبک ها و روش های مختلفی دارد که انتخاب هر روش به نوع تولید شما بستگی دارد و در ادامه به روش های رایج بسته بندی مربا خواهیم پرداخت:

  1. بسته بندی مربا در ظروف شیشه ای دهانه گشاد
  2. بسته بندی مربا در ظروف یکبار مصرف
  3. بسته بندی مربا به صورت ساشه ای

بسته بندی مربا در لیوان یکی از انتخاب های آزادانه ای است که امکان انجام آن برای تمامی کارفرمایان وجود دارد. 

خط بسته بندی مربا

مربا از پختن میوه با شکر طی عملیات خاصی به دست می آید و برای عرضه به بازار در ظروف مخصوصی بسته بندی می شود تا مدت زمان استفاده از آن طولانی تر شود.

به طور کلی میوه در صنعت غذایی استفاده های زیادی دارند که از جمله آن ها می توان به ژله، کمپوت، مارمالاد یا مربا اشاره کرد.

هزینه های راه اندازی خط بسته بندی و تولید مربا با توجه به میزان تولید کارفرما و نیاز به دستگاه های صنعتی می باشد که برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید با کارشناسان شرکت آراد ماشین ارتباط برقرار کنید.

مراحل مختلف خط تولید مربا

خط تولید مربا مراحل مختلفی دارد که در اینجا به صورت موردی به آن می پردازیم:

  • آماده سازی اولیه
  • ساخت شربت
  • پخت محصول
  • پرکردن محصولات
  • دربندی
  • پاستوریزاسیون
  • خنک کردن
  • بسته بندی

انجام هر یک از این مراحل، دانش و آگاهی لازم را می طلبد و برای کسانی که قصد ورود به این کسب و کار را دارند، لازم است به تمامی پیچ و خم های این مسیر آشنایی و آگاهی کامل داشته باشند.

اهمیت بسته بندی مربا

مربا یکی از محصولات غذایی پرطرفدار است که در کشور ایران انواع مختلف آن به صورت سنتی و صنعتی ساخته می شود و در سبد خانوارهای ایرانی جایگاه ویژه ای به خود اختصاص داده است.

یکی از شاخص ترین مزیت رقابتی در بخش فروش داخلی و صادراتی، بسته بندی محصول مربا است که اگر به صورت استاندارد انجام گیرد، محصول با استقبال زیادی همراه خواهد شد.

بسته بندی مربا در لیوان یکی از انواع بسته بندی است که توسط دستگاه های خاصی تولید می شوند و با رعایت بهداشت و استانداردهای لازم به بازار مصرف عرضه می شوند.

دستگاه بسته بندی سیل لیوان

محصول مربا را می توان با استفاده از دستگاه سیل لیوان بسته بندی کرد و در اندازه ها و ظرفیت های مختلف تولید کرد.

دستگاه بسته بندی مربا

این دستگاه به عنوان یکی از دستگاه های کاربردی در دنیای صنعت غذایی شناخته شده است که علاوه بر مربا، محصولات مختلفی نظیر انواع سالاد، فلافل، ناگت، عسل، ترشی و غیره را بسته بندی می کند.

دستگاه سیل در دو نوع حرارتی و القایی طراحی و ساخته می شوند که حوزه های بسته بندی آن ها گسترده است و برای خطوط غذایی و غیره غذایی مورد استفاده قرار می گیرند.

از دستگاه سیل حرارتی برای سیل کردن انواع ظروف چهارگوش و لیوانی استفاده می شود که قالب دستگاه با توجه به ابعاد ظروف در مدل های کشویی، روتاری و خطی ساخته می شوند. 

عملکرد دستگاه سیل بسته بندی لیوان

دستگاه سیل لیوان برای سیل درب ظروف پلاستیکی از جنس pp، pe و pet کاربرد دارد و قطر دهانه ظرف یکی از فاکتورهای اصلی در تولید دستگاه سیل لیوان است به این معنا که جهت پرس درب لیوان در سایزهای مختلف باید قالب مناسب با آن ظرف ساخته شود.

عملکرد این دستگاه به این صورت است که پس از قرارگیری ظرف در داخل قالب دستگاه، به سمت دستگاه هدایت می شود و با حرارت تولید شده از طریق المنت های برقی و فشار قالب بالایی، سلفون یا فویل آلومینیوم به دهانه ظرف پرس می شود.

قیمت دستگاه بسته بندی مربا

فاکتورهای مختلفی در قیمت گذاری دستگاه بسته بندی مربا تاثیرگذار هستند که از جمله آن ها می توان موارد زیر را نام برد:

  • نوع دستگاه بسته بندی
  • نوع بسته بندی مورد نیاز
  • امکانات فنی هر دستگاه
  • امکان ایجاد خط تولید
  • توان تولید یا راندمان بسته بندی در دقیقه
  • مقدار مصرف انرژی
  • گارانتی و خدمات پس از فروش
  • نوع شرکت سازنده

برای خرید نوع دستگاه بسته بندی مربا در لیوان پیشنهاد می شود با پیشنهاد و راهنمایی های کارشناسان شرکت مورد نظر خود اقدام کنید.

کلام پایانی

در این مقاله سعی کردیم شما را با بسته بندی در لیوان آشنا کنیم و به توضیح خط تولید مربا و دیگر موارد مرتبط با آن بپردازیم، اگر قصدخرید دستگاه بسته بندی مربا را دارید، توصیه می شود از مشاوره و راهنمایی های کارشناسان شرکت آراد ماشین استفاده کنید.

 

 
10 / 10
از 1 کاربر
عنوان نظر :
نام شما :
شماره تماس :