بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 15 بهمن 1401 در ساعت 3 : 7 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

شرکت آراد ماشین برای تولید و بسته بندی انواع سبزیجات تازه و فرآوری شده خط تولید مخصوصی را طراحی کرده است که می‌تواند با بالاترین کیفیت ممکن و سریعترین زمان محصولات ای بی رقیب در بازار تولید کند. در ادامه مقاله می خواهیم به جزئیات خط تولید و بسته بندی سبزیجات تازه و فرآوری شده پرداخته و دستگاه ها و تجهیزات مختلف آن را تشریح کنیم.

راه اندازی خط تولید بسته بندی سبزیجات

اگر به دنبال ایده های سودآور و پرکاربرد در حوزه صنایع غذایی هستید می توانید به راه اندازی خط تولید سبزیجات فرآوری و بسته بندی شده فکر کنید. مصرف انواع سبزیجات تازه و فرآوری شده در شهر ها باعث شده است کسب و کارهایی که به سمت تولید این محصولات رفته باشند و بتوانند فروش بسیار خوبی را تجربه کرده و با راه اندازی خط تولید و فرآوری و بسته بندی سبزیجات سود بسیار مناسبی را تجربه کنند.

در ادامه می خواهیم دستگاه‌ها و تجهیزات این خط تولید پر سود از ابتدا که مراحل شستشو می باشد تا انتها که مراحل بسته بندی و ارسال به بازار است را توضیح دهیم.

دستگاه و تجهیزات فرآوری و بسته بندی سبزجات تازه

در نظر داشته باشید که دستگاهها و تجهیزات فرآوری و بسته بندی سبزیجات تازه و فرآوری شده حتماً باید از گرید غذایی برخوردار بوده و کیفیت و کارایی بسیار مناسبی داشته باشند. دستگاه بسته بندی سبزیجات و دیگر دستگاه ها با آخرین تکنولوژی های روز دنیا طراحی شده و با استفاده از بهترین متریال موجود در بازار ساخته شده اند پس می توانید از آن ها به مدت بسیار زیاد و با کار کارایی بالا انتظار عملکرد داشته باشید.

باید بدانید که ماشین آلات و تجهیزات خط تولید می تواند ماشین آلات کوچک و ساده و یا ماشین آلات بزرگ و پیش رفته باشد که این موضوع به استراتژی های عملکردی شما و همینطور میزان بودجه در نظر گرفته شده برای این کار بستگی دارد.

دستگاه شستشوی سبزیجات

اولین دستگاهی که باید در خط تولید و فرآوری انواع سبزیجات به آن پرداخته شود دستگاه شستشوی سبزی است. سبزیجات مختلف از زمین های کشاورزی و یا گلخانه های مختلف مناطق کشور به کارگاه تولیدی منتقل می شوند که معمولاً به همراه گل و آلودگی ها هستند در نتیجه اولین دستگاه دستگاه شستشوی تمام اتوماتیک است که بتواند شستشوی کاملی از گل گیری تا ضدعفونی را ارائه دهند.

خط شستشوی سبزیجات

این دستگاه همیشه در معرض رطوبت است در نتیجه باید از استیل ضد زنگ طراحی و ساخته شود. این دستگاه کاملا اتوماتیک است و به تجهیزاتی همچون حباب ساز، دوش آب کشی، همزن و نوار نقاله تخلیه اتوماتیک مجهز شده است تا عملیات شستشو را کامل و دقیق انجام دهد.

نوار نقاله

یکی از تجهیزاتی که در خط تولید و فرآوری انواع سبزیجات و میوه جات مورد استفاده قرار می گیرد نوار نقاله است که در قسمت های مختلف تسهیل کننده کار است. این دستگاه با استفاده از مکانیزم انتقال می تواند از قسمتهای مختلف کارخانه و یا کارگاه تولیدی محصولات را به قسمتهای دیگر جابجا کند و همچنین در بخش بازبینی چشمی و بررسی اپراتوری برای تمیز کردن و جدا کردن سبزیجات بلا استفاده تسهیل کننده روند تولید باشد.

بنا به نوع چیدمان کارگاه تولیدی و همچنین میزان استفاده از نیروی انسانی می توان نوار نقاله ها را با ابعاد و اندازه های مختلف و کارایی های متفاوت برای افزایش راندمان خط تولید طراحی کرد.

دستگاه خشک کن سانتریفیوژی

دستگاه خشک کن سانتریفیوژ ای که در واقع کار آبگیری سبزی را انجام میدهد وظیفه این را دارد که حاصل از شستشو که در لابلای سبزیجات مانده است را خارج کرده و سبزی را آماده مراحل بعدی کند.

این دستگاه در سایزها و تناژهای مختلف طراحی و ساخته می شود که بتواند برای کارگاه های تولیدی کوچک و کارخانجات بسیار بزرگ کارایی داشته باشد. بدنه تمام استیل آن می تواند در شرایطی که همیشه آب در داخل آن است که دوام آورده و کیفیت طراحی بسیار مناسب آن تضمین کننده عمر مفید بالای آن است.

دستگاه خرد کن سبزی

اگر بخواهید سبزیجات مختلف را فرآوری کردم و سبزیجاتی مانند سبزی قورمه، آشی و یا پلویی تولید کنید نیاز به یک دستگاه سبزی خردکن صنعتی دارید. این دستگاه که به دو صورت عمودی و بشقاب ای طراحی شده است که می‌تواند با بالاترین کارایی ممکن انواع محصولات برگی را خرد کرده و به سایز های مختلف تبدیل کند.

دستگاه سبزی خردکن بشقابی می‌تواند با قطر دهانه ۶۰، ۷۰ و یا ۹۰ سانتی متر طراحی شده و ساخته شود که می تواند بیش از ۱۰۰ کیلوگرم سبزی در ساعت را خرد کرده و آماده طبخ و یا خشک کردن نماید.

جنس بشقاب و درب دستگاه سبزی خردکن بشقابی از آلومینیوم ریخته گری شده می باشد و تیغه های آن از فولاد فنر و یا فولاد ضدزنگ ساخته می شوند.

دستگاه های بسته بندی سبزیجات تازه

برای بسته بندی سبزیجات تازه می تواند دستگاه های مختلفی استفاده کرد که در ادامه این مقاله می خواهیم به دو دستگاه بسیار پر کاربرد و متداول در این حوزه بپردازیم.

دستگاه سیل وکیوم

اگر بخواهید سبزیجات تازه و‌ یا فرآوری شده را در ظروف یکبار مصرف بسته بندی نمایید باید از دستگاه سیل وکیوم که مدل ها و انواع متفاوتی دارد استفاده کنید. این دستگاه می تواند هوای داخل بسته را وکیوم کرده و گاز نگهدارنده آب داخل آن تزریق نماید فلذا ماندگاری محصول در این روش بسیار بالاتر رفته به بیش از ۵ برابر افزایش می یابد.

دستگاه سیل وکیوم با استفاده از آخرین تکنولوژی روز دنیا در شرکت آراد ماشین طراحی شده و ساخته می‌شود که می‌تواند تضمین کننده کیفیت بسیار بالای این محصول و بسته بندی شما در قفسه فروشگاه های مختلف باشد.

دستگاه پیلوپک

اگر بخواهید سبزیجات را به صورت یک یا چند عددی در داخل پاکت های سلفونی و بسته بندی کنید باید از دستگاه پیلوپک برای کار کمک بگیرید که می‌تواند با سرعت بسیار بالا سبزیجاتی مانند کرفس بادمجان هویج و غیره را به صورت اتوماتیک بسته بندی کند.

دستگاه پیلوپک با سرعتی بالغ بر ۶۰ بسته در دقیقه می تواند هزینه تولید و بسته بندی شما را کاهش داده و هزینه های نیروی انسانی شما را به حداقل برساند.

قیمت خط تولید و بسته بندی سبزیجات تازه

عوامل بسیار زیادی بر قیمت خط تولید فرآوری و بسته بندی سبزیجات تازه، نیمه آماده و آماده مصرف تاثیر می گذارند که از جمله مهمترین آنها کیفیت و برند قطعات مورد استفاده در ساخت این تجهیزات است. همچنین نوع تکنولوژی های مورد استفاده در این دستگاه و کیفیت ساخت دستگاه تاثیر بسیار زیادی بر روی قیمت تمام شده دستگاه می گذارد. نکته بعدی برند و شرکت سازنده دستگاه است که نشان دهنده کیفیت خدمات، گارانتی و پشتیبانی آن شرکت است و در نتیجه تاثیر گذار بر هزینه های تولید آن و در آخر قیمت نهایی می باشد.

 جمع بندی

نکته اساسی در جمع بندی این مقاله این است که باید در نظر داشته باشید اگر به بسته بندی با کیفیت بسیار بالا و همینطور کیفیت محصول در بسته بندی خود علاقه مند هستید باید به مشخصات و کارایی دستگاه اهمیت ویژه ای دهید.

شرکت آراد ماشین تهیه سال های گذشته توانسته است با استفاده از آخرین تکنولوژی های روز دنیا و به کار گرفتن متریال و تجهیزات با کیفیت بسیار بالا که توسط مهندسین و متخصصین شرکت به دستگاه فرآوری و بسته بندی و خطوط تولید مواد غذایی تبدیل می شوند بهترین خدمات و تجهیزات را به مشتریان خود ارائه دهد.

10 / 10
از 1 کاربر
عنوان نظر :
نام شما :
شماره تماس :