بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 10 دی 1402 در ساعت 13 : 33 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اگر به دنبال ایده پرسود و پر بازده هستید باید به تاسیس کارگاه میوه خشک کنی که یکی از این ایده هاست هم فکر کرده باشید. در بسیاری از مواقع کسب و کارهای پرسود ای مانند کارگاه میوه خشک کنی و وسوسه برانگیز و ساده به نظر می رسند اما باید در نظر داشته باشید که هر کسب و کاری جزئیات خاص خود را دارد و بدون در نظر گرفتن سختی های آن صاحب کسب و کار غافلگیر شده و ضرر خواهد کرد.

در ادامه این مقاله به جزئیات تاسیس کارگاه میوه خشک کنی خواهیم پرداخت و مراحل، تجهیزات، بودجه مورد نیاز، مراحل اداری و مجوزات آن را توضیح خواهیم داد. فراموش نکنید که در راستای راه اندازی کسب و کارتان هر سوالی به ذهنتان می رسد میتوانید در قسمت کامنت ها و نظرات همین مقاله بپرسید که مشاورین ما دلسوزانه به شما پاسخ می دهند و شما می توانید پاسخ تان را از همین قسمت دریافت کنید.

مراحل تاسیس کارگاه میوه خشک کنی

برای اینکه مراحل تاسیس کارگاه میوه خشک کنی را توضیح دهیم ابتدا باید به داشتن یک بیزینس پلن و طرح کسب و کار اشاره کنیم. شما با داشتن یک طرح کسب و کار منسجم و واقعی می توانید مراحل را به درستی مدیریت کرده و به بهترین شکل ممکن پیشبرد اهداف خود را آنالیز کنید.

پس اولین کار در مراحل تاسیس کارگاه میوه خشک کنی گرفتن مشاوره از مشاورین با تجربه و متخصص و نوشتن طرح کسب و کار است که نقشه راه شما در راه اندازی و پیشبرد اهداف تان خواهد بود.

در تبیین مسیر راه و ماموریت کسب و کار خود سعی کنید از اطلاعات دقیق و واقعی استفاده کنید و از کلی گویی ها و جملات رویایی بپرهیزید که آنها شما را از واقعیت ها دور کرده و باعث می‌شود انتظارات نادرست و غیر واقعی از کسب و کار خود داشته باشید.

اخذ مجوز راه اندازی کارگاه تولید میوه خشک

یکی از مراحل راه اندازی کارگاه تولید میوه خشک کنی اخذ مجوز و مراحل قانونی و اداری است که با مراجعه به ارگان ها و سازمان های ذیربط قابل انجام است. مجوزات و بستگی به نوع کسب و کار شما و ابعاد و اندازه آن و استراتژی های شما بستگی دارد ولی به طور کلی است دو دسته اصلی از ارگان ها باید مجوزات اخذ شود. دسته اول ارگان هایی مانند جهاد کشاورزی و یا وزارت صنعت و معدن است که مجوز راه اندازی کارگاه را به شما می دهد. دسته دوم ارگان هایی مانند وزارت بهداشت و یا سازمان غذا و دارو است که مجوز تولید و پخش محصول شما به بازار را می دهد.

در راستای راه اندازی کسب و کار شما نیاز به ثبت شرکت و برند خواهید داشت که بنا به شرایط تان می توان از حالت های مختلف مسئولیت محدود، سهامی خاص و یا تعاونی استفاده کرد.

هزینه احداث کارگاه میوه خشک کنی چقدر است؟

در رابطه با هزینه راه اندازی کارگاه میوه خشک کنی و اینکه پاسخ به سوال هزینه های احداث چنین کارگاهی باید اشاره کنیم که موضوعات مختلفی هرچقدر جزئی می توانند در میزان بودجه تاثیر گذار باشد.

در تاریخ انتشار این مقاله که زمستان ۱۴۰۱ است میتوان با صد میلیون تومان یک کسب و کار خانگی و نیمه صنعتی را در حوزه تولید میوه و سبزیجات خشک راه اندازی کرد اما در نظر داشته باشید که برای راه اندازی یک کارخانه صنعتی به حداقل ۸۰۰ میلیون تومان سرمایه نیاز است. در نظر داشته باشید که عواملی مانند تناژ مورد نظر شما و همینطور نوع بسته بندی محصولات تعیین کننده تاثیر گذاری در میزان بودجه احداث و راه اندازی خط تولید میوه خشک است.

تجهیزات مورد نیاز راه اندازی کارگاه تولید میوه خشک

اگر بخواهیم در مورد تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز برای راه اندازی کارگاه تولید میوه خشک توضیح دهیم باید این نکته را فراموش نکنیم که نوع و کیفیت این تجهیزات به میزان بودجه و امکانات شما بستگی دارد. به عنوان مثال اگر شما بخواهید دستگاههای با آخرین تکنولوژی های روز دنیا و ساخته شده از بالاترین کیفیت قطعات خریداری کرده و کارخانه خود را تجهیز کنید باید بودجه بیشتری را برای قسمت تجهیزات اختصاص دهید.

از جمله دستگاه ها و ماشین آلات مورد نیاز برای احداث کارگاه میوه خشک کنی میتوان موارد زیر را نام برد:

تجهیزات تاسیس کارگاه میوه خشک کنی

نکته اساسی در این قسمت از کار این است که بتوانید تعادلی بین کیفیت ماشین آلات و تجهیزات خود با بودجه و سرمایه گذاری خود به وجود آورید. طبیعتاً بدون هزینه کردن نمی توان ماشین آلات مناسب و در نتیجه محصول با کیفیت داشت اما هزینه اضافه و خرید ماشین آلات غیر ضروری می تواند در ابتدای کار هزینه‌های نابجایی را به شما تحمیل کند.

نکات مهم پیش از راه اندازی کارگاه میوه خشک کنی

از جمله نکات مهم پیش از راه اندازی کارگاه تولید میوه خشک در ابتدای کار استفاده از مشاورین با تجربه و متخصص است که همان طور که اشاره شد تضمین کننده موفقیت شما در آینده است. پس از مشورت با مشاورین نکته اساسی دیگر تصمیمات استراتژیک ای است که شما برای مدیریت کسب و کار خود می گیرید. به عنوان مثال دپو و انبار کردن بعضی محصولات در فصل تولید و فروش آنها خارج از فصل تولید می تواند سودآوری بسیار مناسبی برای مجموعه شما داشته باشد این در حالی است که اگر در ابتدای کار این کار را بدون بودجه بندی درست انجام دهید می تواند سرمایه در گردش شما را کاهش داده و منجر به مشکلات فراوان شود.

جمع بندی

آنچه در این مقاله به آن اشاره شد کلیات راه اندازی و احداث کارخانه تولید میوه و سبزیجات خشک است که بی شک فقط با دانستن این نکات نمی توان به کسب و کار موفقی رسید چراکه جزئیات فراوان تاثیر گذار در روند رشد کسب و کارها هستند.

توصیه ما به مشاوره با مشاورین متخصص است که تجربه کافی برای راهنمایی کردن شما را دارند. همواره در نظر داشته باشید که می توانید در قسمت نظرات سایت هر سوالی در رابطه با موضوع این مقاله داشته باشید را بپرسید و مشاورین ما حداکثر اطلاعات را با بهترین حالت ممکن به شما ارائه خواهند داد.

 

4 / 10
از 1 کاربر
عنوان نظر :
نام شما :
شماره تماس :