بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 19 شهریور 1401 در ساعت 16 : 44 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

نحوه قیمت گذاری انواع میوه خشک به شرایط و موارد بسیار زیادی بستگی دارد که از جمله مهمترین آنها به نوع و دسته بندی مشتریان می توان اشاره کرد. در ادامه به انواع دسته بندی های مشتریان میوه خشک اشاره خواهیم کرد و روش قیمت گذاری محصول در در رابطه با هر کدام از دسته بندی ها را توضیح خواهیم داد.

قیمت گذاری میوه خشک برای مصرف کننده نهایی

اگر می خواهید روی محصولی که به دست مصرف کننده نهایی می دهید قیمت گذاری کنید باید به جنبه های مختلف این موضوع دقت کنید. از جمله مواردی که باید به آن دقت بکنید سطح درآمد مشتریان شماست. اگر مشتریان شما از قسمت مرفه جامعه هستند می توانید محصول خود را با قیمت بالاتری به فروش برسانید این در حالی است که بنا به منطقه سکونت مشتریان تان باید قیمت گذاری مناسب تر و پایین تری برای محصولتان در نظر بگیرید تا توان خرید آن‌ها تامین شده باشد.

نکته دیگر این است که اگر به عنوان مثال شما تولید کننده میوه جات خشک هستید و تکه های رژیمی و یا کودکان و یا تغذیه های خاص را طراحی و تولید کرده اید می توانید محصولاتتان را با قیمتی بالاتر به فروش برسانید. یا اگر محصولتان را در بسته بندی لوکس و ویژه‌ای بسته بندی کرده اید طبیعتاً قیمت گذاری محصول شما بسیار بالاتر از حالتی است که محصول در یک سلفون ساده به فروش میرسد.

خشکبار فروشی ها و قنادی ها با چه قیمتی میوه خشک را خریداری می کنند؟

اگر میخواهید محصولات تان را خودتان پخش کنید و به مغازه دارها و قنادی ها بدهید باید حتماً یک حاشیه سود مناسب برای این مغازه داران در نظر داشته باشید چرا که بدون حاشیه سود مناسب محصولات شما در مغازه ها و ویترین های آنها به فروش نخواهد رسید پس در زمان قیمت گذاری حداقل ۲۰ الی ۳۰ درصد نسبت به قیمت مصرف کننده محصولات تان قیمت گذاری برای مغازه دار ها باید پایین تر باشد.

قیمت گذاری انواع میوه خشک برای فروش بنکدارها

بنکدارهای یکی از بزرگترین مشتریان کارخانجات و کارگاههای تولیدی میوه خشک هستند چرا که آنها در فصل های تولید اقدام به خرید میوه جات خشک شده در تناژ بالا می کنند و خارج از فصل تامین کننده میوه جات خشک شده برای شرکت های پخش، آجیل فروشی ها، قنادی ها و تجار صادر کننده هستند.

نکته مهم در قیمت گذاری محصول تان در شرایطی که می خواهید آن را به بنکداران بپوشید این است که نسبت به قیمت عمده بازار باید محصولات خود را به ۱۰ الی ۲۰ درصد زیر قیمت بازار عمده فروشی قیمت گذاری نمایید تا حاشیه سود مناسبی برای بنکداران فراهم شود و آنها انگیزه خرید از شما داشته باشند.

  حتما مطالعه کنید:

دستگاه خشک کن میوه

قیمت میوه خشک کن صنعتی

 
10 / 10
از 1 کاربر
عنوان نظر :
نام شما :
شماره تماس :